کد مطلب:95590 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:111

خطبه 093-در فضل رسول اکرم












[صفحه 212]

در بیان واجب الوجود و انبیاء و مرسلین درود بر خدایی كه یكتا و بی مانند است و اندیشه های بلند اندیشمندان و هوشیاری بسیار هوشیاران و دانش وسیع دانشمندان را بر عرش كبریایی اش راهی نیست. زیرا كه آغاز و انجامی نیست و بدایت و نهایتی ندارد. خداوندی كه آغازش بی پایان و ابدیتش جاودان است.

[صفحه 212]

انبیاء پروردگار بزرگ پیامبران خویش را در مراتبی عالی به امانت نهاده و گوهر وجودشان از رحم مادرانی شایسته به جهان هستی انتقال داد و هرگاه یكی از ایشان به دنیای باقی شتافت و به رحمت حق پیوست یكی دیگر برای ابلاغ پیام خدا و رسالت خود برپا خاست و قیام نمود و به این ترتیب كرامت الهی و سلسله نبوت و امامت پیوسته گردید تا نوبت نبوت به خاتم پیامبران محمد (ص) رسید پروردگار عالم او را از پاكترین زهدان رویاند از همان درخت سرشاری كه پیامبران دیگر خدا، ریشه و حیات گرفته بودند... خاندان محمد از بهترین خاندانها و شجره ای از پرثمرترین شجره هاست و گوهر وجودش بهترین گوهر وجود انسانهاست... خداوند این وجود را در حرمی محترم بوجود آورد و مجد و عظمت بخشید و میوه هایی از آن بار آورد كه دست هر كس بدان نمی رسد. موجودی كه متقی و مهتدی بود و چراغی روشن، آفتابی تابان و ستاره ای فروزان فرا راه انسانها قرار داد. محمد (ص)، پیشوای پرهیزكاران، مشعل فروزان ایمان و روشنی چشم بینایان بود. راهش رستگاری سخنش مبین راستی روشش استقامت و فرمانش از روی عدل و انصاف بود. همچنان كه انوار وجودش روشنی بخش جهان هستی است. و خداوند روزگاری بر او خل

عت رسالت پوشاند كه مردم سالیان دراز پیامبری بر خود ندیده بودند و در گمراهی و انحراف روزگار می گذرانیدند و در سرگردانی و حیرت سرمی كردند.

[صفحه 212]

ای بندگان پرهیزكار، درود بر شما باد بیائید در راه روشنی، راهی كه محمد پیامبر خدا نمود، گام بردارید در این خانه كه امروز قرار گرفته اید، می توانید رضایت خاطر خدای خود را بدست آورید و او را از خود خشنود سازید و به راهی هدایت شوید كه به بهشت خدا منتهی می گردد. در این خانه، دفتر كردار و گفتار شما بازاست و قلمها به نیكی و بدی در كار بدنهایتان سالم، زبانهایتان آزاد و نیز درهای توبه برویتان بازاست. این فرصت را غنیمت شمارید و به سعادت و رستگاری خویش بیاندیشید.


صفحه 212، 212، 212.